
Het bier dat geboren werd op het strand wordt net als Corona Extra het best koud geserveerd met een schijfje limoen.
Irini Komodikis, Corona Marketing Director, Europa: “Corona is altijd een uitnodiging geweest om meer van de mooie momenten van het leven buiten te genieten, met goede vrienden en een biertje in de hand, met of zonder alcohol. Het gaat erom mensen zoveel mogelijk keuze te bieden en te blijven inspelen op de snel groeiende categorie van alcoholvrije bier.” Wereldwijd realiseerde AB InBev’s merkenportfolio van alcoholvrij bier een dubbelcijferige groei in 2021. In Nederland verkoopt de brouwer onder meer Bud 0.0%, Hertog Jan 0.0%, Jupiler 0.0% en Leffe Blond 0.0. Nu IWSR voorspelt dat het totale volume van de wereldwijde categorie zonder/met weinig alcohol tegen 2024 met 31% zal groeien, wordt het een steeds belangrijker onderdeel van het portfolio van de brouwer.
De initiatieven van AB InBev op het vlak van verantwoord drinken worden ondersteund door haar ‘Global Smart Drinking Goals’, die gericht zijn op het veranderen van sociale normen en consumentengedrag. Het doel is een bijdrage te leveren aan het verminderen van problematisch drinken wereldwijd. In de afgelopen vijf jaar is het wereldwijde alcoholvrije portfolio van AB InBev aanzienlijk uitgebreid, van 26 naar 42 merken. De lancering van Corona Cero is een andere belangrijke mijlpaal in de ambities van de brouwer op het gebied van verantwoord drinken. Irini vervolgt: “Verantwoord drinken is zo’n belangrijk onderdeel van onze bedrijfscultuur en, als ‘s werelds grootste brouwer, willen we dat elke ervaring met bier een positieve is. Onze Global Smart Drinking Goals begeleiden ons het hele jaar door om de juiste keuzes te maken en onze consumenten in staat te stellen om verantwoord te drinken. Met de Europese lancering van Corona Cero hebben we nu nog meer opties om een cultuur van verantwoordelijkheid onder onze klanten aan te moedigen en een waardige aanvulling op ons groeiende assortiment van no-and-low alcohol bieren aan te bieden.”