
Zo kreeg het bekende paard van Palm vleugels van gerst én een hoorn. Een verwijzing naar brouwerij ‘de Hoorn’ in Steenhuffel, waar Palm sinds het ontstaan wordt gebrouwen. De nieuwe varianten liggen vanaf 3 april in de winkels van Albert Heijn, Jumbo en bij de eerste Nederlandse horecazaken ook de Palmtree TropicAle in Nederland.
Coen Dekker, Global Marketing Manager Palm bij Swinkels Family Brewers: “Na bijna 100 jaar sloot het jasje van PALM niet meer zo aan bij de tijdsgeest. Iets wat logisch is na zo’n lange tijd, zeker als de doelgroep al die tijd is meegegroeid. Dat is van de ene kant natuurlijk goed, maar tegelijkertijd ook zonde want dit traditionele bier verdient een grotere groep liefhebbers. Door het een twist te geven met nieuwe smaken, een eigen jasje maar met herkenbare PALM visuele elementen, hopen we de brug te slaan en het portofolio van PALM aantrekkelijker te maken voor een breder publiek.
Soort bieren
Palm WeissAss – NE-Style Witbier – 5.4 %vol (blik)
Klassieke eigenschappen van het Belgische Witbier worden gecombineerd met verfrissende en fruitige eigenschappen van de Amerikaanse New-England IPA. Een licht, troebel bier van 5.4 %vol., fruitig en hoppig van smaak door het gebruik van Mosaic, Citra en Enigma hop. Tegelijkertijd ook typische kruidige kenmerken van een Belgisch Witbier.
Palm 8 Horse Power – Belgian Blond – 8.0 %vol (blik)
De Palm 8 Horse Power is een bovengistend Belgisch Blond bier van 8.0%. Naast de typische fruitigheid die komt van de gebruikte Belgische gist, zijn smaken van fruitige sinaasappel en verfrissende chinotto te ruiken en te proeven.
Palm TropicAle – 4.6 %vol (fles)
Om het bier zijn unieke tropische twist te geven is er gebruik gemaakt van natuurlijke aroma’s. Passievrucht, mango maar ook fruitige hop zijn in de geur en smaak duidelijk te herkennen.
Speciaal voor horeca
Ook het bestaande glaswerk krijgt een nieuw, maar tweedehands jasje. Het nieuwe logo wordt namelijk over het oude logo op het bestaande glaswerk gedrukt en de bekende bolglazen transformeren tot lamp in de horeca. Honderden lampen zullen vanaf week 14 op die manier verschijnen in Nederlandse horecazaken. Daarnaast worden de oude taplenzen hergebruikt in de nieuwe NEON lichten voor in de horeca.