Bier Grand Cru
Extreme Make-over
Brouwerij Roman lanceert Roman-lijn
Brouwerij Roman introduceert vandaag haar gloednieuwe Roman-lijn. Romy Pils, Mater Witbier en Black Hole maken plaats voor Roman Pils, Roman Blanche en Roman Black Label: drie Roman-bieren in een nieuwe gedaante. Oude wijn in nieuwe zakken, denkt u. Misschien, maar de makeover is zeer smaakvol en doordacht aangepakt.

Na meer dan vijftig jaar komt er een einde aan het verhaal van de Romy Pils. Ook Mater Witbier en Black Hole ruimen het veld voor de nieuwe Roman-lijn, die meer inhoudt dan enkel een nieuwe look en feel. “Met de creatie van de Roman-lijn keren we terug naar onze roots. We hebben ervoor gekozen om onze drie doordrinkers te bundelen in één merk en om voortaan te communiceren vanuit diezelfde merknaam, namelijk Roman”, aldus Carlo Roman.
Brouwerij Roman wil met de Roman-lijn voorzien in de behoeften van de hedendaagse consument. Zo is de bierdrinker van tien jaar geleden niet meer de bierliefhebber van vandaag, legt Carlo uit: “We hadden bij dit project de kans om open en vrij na te denken over de verschillende merken en hoe we in contact kunnen blijven met de hedendaagse consument die open staat voor vernieuwing. Innovatie is een deel van ons DNA en deze aanpassingen zijn daar zeker een uiting van.”
De veranderingen in de merkenstructuur gaan uiteraard gepaard met een nieuwe verpakking. “Voor het ontwerp van de labels haalden we inspiratie uit het rijke verleden van ons bedrijf”, vertelt marketing manager Thomas Lauwaert.
Niet enkel de Roman-bieren maar ook de Roman-waters en -limonades maken deel uit van het make-over project. Naast een uiterlijke transformatie – zo kregen alle waters en limonades een complete, retro-geïnspireerde restyling – werd ook de samenstelling aangepast. Zo gebruikt Brouwerij Roman voortaan enkel natuurlijke extracten en zuivere suikers om die unieke smaak van de traditionele limonades te bereiken.

Foto’s ©Brouwerij Roman
http://www.roman.be