IT’S THE ECONOMY,

stupid!

Als het om de centen gaat, moeten alle andere doelstellingen wijken. Het geld krijgt altijd het laatste woord. Zo blijkt toch uit de lancering van een meer dan opmerkelijke campagne door de Japanse overheid …

Terwijl er hier acties komen als Tournée Minérale en de overheid er alles aan doet om aan te zetten tot een verantwoorde (lees ‘minder’) consumptie van alcohol zeker bij jongeren, heeft de Japanse overheid een campagne gelanceerd om de Japanners net aan te zetten meer te drinken en dan vooral de jongeren.

Het feit dat de jongeren minder alcohol blijken te drinken dan hun ouders zal de gezondheidsgoeroes misschien plezieren maar het is een probleem voor de Japanse staatskas. Minder alcohol betekent minder accijnzen en dus minder inkomsten voor vadertje staat. Om de kas weer wat te spijzen heeft de Japanse overheid dus een wedstrijd uitgeschreven waarbij Japanners tussen 20 en 39 jaar suggesties kunnen indienen om de dalende trend in de alcoholconsumptie te keren en de hele sector aantrekkelijker te maken.

We zijn alvast nieuwsgierig naar de resultaten en misschien kan dit als inspiratie dienen voor onze eigen overheden… alle middelen zijn goed om het gat in een budget dicht te rijden. De centen hebben altijd het laatste woord. Sake Viva!

Deel dit artikel:

Zelfde categorie

Recente artikelen

Misschien vind je dit leuk

Advertentie
Dutch Beer Challenge 2024
Schrijf uw bieren in!