Bier Grand Cru
La Folklorique:
crowdfunding!
Impression
La Folklorique, opgericht door 2 jonge afgestudeerden uit de regio Centre, besluit haar brouwerijproject te financieren via een crowdfunding campagne. Zoals reeds meermaals bewezen door andere brouwprojecten is crowdfunding de manier bij uitstek om bierliefhebbers een kans te geven om hun lokale brouwerij te steunen. Het project is onstaan als een gekke droom onder enkele vrienden die een passie voor biercultuur delen. Na enig overleg besloten deze twee jonge ondernemers om ervoor te gaan, en hun bier «La Folklorique» op de kaart te zetten.

In eerste instantie ontwikkeld als onderdeel van een schoolproject, was het voor hen essentieel om hun project tot een goed einde te brengen. En als je er dan toch al die moeite in steekt … waarom niet verder denken. Afkomstig uit de regio Centre en verliefd op de carnavalsfolklore wilden ze hun gemeenschappelijke passie uiten door hun eigen bier te lanceren. Hiervoor moeten ze wel nog even het financieel plaatje rond krijgen en doen hiervoor beroep op iedereen die hun passie deelt en in het project gelooft.

De crowdfunding-campagne vindt plaats op het Miimosa platform, waar liefhebbers hun steun kunnen betuigen. Er werd gestart op maandag 15 juni en op zaterdag 20 juli zal jouw kans om er deel van uit te maken voorbij zijn.

Het bier

La Folklorique is een ambachtelijk kwaliteitsbier, met een uniek recept, een heerlijke amberkleur en een zoete geur van sinaasappelen. Een duidelijke en frisse knipoog naar het symbool van onze beroemde Gilles. Het is het resultaat van een weelderig huwelijk tussen vier mouten en twee hopsoorten. 

Met een EBC -de meeteenheid die de kleur van een bier bepaalt- van 14 zitten we op een vrij duidelijke ambere kleur. Wat de bitterheid betreft … die werd vrij laag gehouden zodat het bier een zachte bitterheid meekreeg maar erg toegankelijk blijft. Het alcoholgehalte van 6,5% zorgt voor de nodige body en karakter. De fructose van de sinaasappel geeft een subtiele zoetigheid in de afdronk met citrustoetsen.

De campagne

De campagne vindt plaats op Miimosa van 15 juni tot 20 juli. Een promotievideo zal worden uitgezonden op desociale netwerken. Crowdfunders krijgen verschillende beloningen, afhankelijk van hun gift. De doelen zijn als volgt: 

  • De eerste doelstelling is €6.500 (Het omvat een eerste brouwsel en de uitwerking van de glazen).
  • De tweede doelstelling is €10.000 (Het omvat een tweede brouwsel).
  • Laatste doelstelling is €12.000 (Het omvat diverse uitgaven).

Er zullen in totaal 10 verschillende niveaus voor de giften. Het minimum is €10 en het maximum is €1.000. 

www.facebook.com/BelgianDream