Bier Grand Cru
Smart drinking boodschap
auto-2
AB InBev, 's werelds grootste brouwer, zet voortaan boodschappen over verantwoord drinken - 'smart drinking' - op haar bierverpakkingen in Europa. Dit zowel voor Stella Artois, Leffe, Corona, Jupiler, Hertog Jan, Beck's, Victoria en Budweiser en als onderdeel van haar Global Smart Drinking Goals. De boodschappen zijn ontwikkeld samen met onderzoekers van de Tufts University School of Medicine en bevatten waarschuwingen over drinken en rijden, drinken door minderjarigen, matig drinken en alcoholgebruik tijdens de zwangerschap of borstvoeding. Tegen eind dit jaar al moet meer dan de helft van alle AB InBev bieren in België zo'n logo dragen.

Cybelle Buyck, Vice President Legal & Corporate Affairs for Europe bij AB InBev: “Als ‘s werelds grootste brouwer nemen we onze verantwoordelijkheid. We willen dat elke ervaring met bier positief is en we geloven dat hoe meer consumenten weten wat er in hun bier zit, hoe meer ze gestimuleerd worden om verantwoord te drinken en geïnformeerde keuzes te maken. We zijn dit werk in 2015 begonnen met het toevoegen van ingrediënten en voedingsinformatie op onze etiketten. Nu voegen we actiegerichte boodschappen toe. Dit als onderdeel van  de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling van de VN en de WHO om het schadelijk drinken met 10% te verminderen tegen 2025 – een doel dat we samen met onze partners willen bereiken”.