Yannick de Cocqueau
Restyling
Kunnen terugvallen op een eeuwenoude brouwtraditie is mooi, maar heeft ook zo zijn nadelen. Belangrijk probleem is dat het gamma bieren stelselmatig gegroeid is en de bieren uit heel verschillende tijdperken dateren. Het gevolg is dat je aan het einde van de rit met een mooi gevarieerd gamma zit, maar eveneens met een zooitje aan etiketten waarin totaal geen lijn meer zit. Probeer dan maar om een sterk imago en merk uit te bouwen. Geen evidentie. Het is dan ook de logica zelve dat brouwers die in deze situatie verkeren op een bepaald moment beslissen orde op zaken te zetten. Laatste in de reeks is Brasserie de Silly.

De website een nieuw laagje verf geven is al vrij snel gebeurd, maar heel je gamma herstructureren en restylen is toch iets ingrijpender. Sinds 2015 is de Brasserie de Silly aan het sleutelen aan het nieuwe imago dat het wil uitstralen. Online was de opfrissing reeds gebeurd, maar nu is dus ook het gamma zelf aan de beurt.

Er werd niet over een nacht ijs gegaan. De brouwerij beperkte zich niet enkel tot het maken van nieuwe etiketjes en bracht wat meer structuur in heel hun gamma van maar liefst 16 bieren. De bieren werden verenigd per familie om het geheel overzichtelijker te maken. Verder werden nog zes nieuwe glazen gemaakt die de restyling volledig maken.

Het resultaat is een frisse, hedendaagse look & feel die tevens traditie en kwaliteit uitstraalt. Volledig in lijn met het imago dat de brouwerij zelf wenst uit te stralen. Het gamma moet zo sterker staan in de strijd om schapruimte en aandacht van de winkelende klant en het voor de consument makkelijker maken de link tussen product en brouwer te maken.

Een hele stap vooruit voor een brouwerij waarvan sommige etiketten al meer dan 50 jaar niet waren veranderd. Voortbouwen op traditie, maar blijvend vernieuwen en zich wapenen voor de toekomst. Een gevoelig evenwicht die de meeste Belgian Family Brewers vrij goed weten te behouden.

8 nouv silly 2