
Dit jaar pakt het bier van de roze olifant ook uit met een actie voor het goede doel: per hectoliter gebrouwen Deliria schenkt brouwerij Huyghe 10 Euro aan Think Pink, wat resulteert in een mooi bedrag van 4500 Euro! Think Pink wil zowel het brede publiek verder sensibiliseren rond borstkanker als fondsen verzamelen voor fundamenteel wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker. Het brouwende gezelschap telt ook een aantal dames die momenteel in behandeling zijn voor borstkanker of de ziekte overwonnen, en hiermee zetten ze de actie extra kracht bij.
Op Internationale Vrouwendag – 8 maart 2019 – zal de nieuwe Deliria op de markt gebracht worden, in aanwezigheid van een aantal van de brouwende dames.
Bier: Deliria 2018
Brouwerij: Brouwerij Huyghe: (BE)
Volume: 75 cl
Alcohol Volume %: 8,5%
Kleur: Licht blonde kleur met een fijnmazige witte schuimkraag.
Geur/aroma’s: Fruitig en floraal met een subtiele toets van hop.
Smaak: Prikkelend en volmondige, ronde en moutige aanhef, milde zachte bitterheid met hinten van fruit. Een zachte ronde afdronk.
Foodpairing: Steak met champignonroomsaus en luiewijvenfrieten, hamrolletjes met ‘keukenmeidenverdriet’ en puree.