Yannick de Cocqueau
Digitale Smaakmarkt
Omwille van het coronavirus kon de tweede editie van de B2B-Smaakmarkt niet fysiek doorgaan. Daarom werd er een digitale editie gelanceerd. Ze zijn bij 100 lokale producenten op bezoek geweest en hen de kans gegeven zich in een super korte 'pitch' van 30 seconden even in de kijker te zetten. Via deze korte video's laten ze ons dus kennismaken met het lokaal lekkers, daar zit best wel wat lekker bier tussen.

De website richt zich vooral tot food-professional: chefs, grossisten, aankopers, eigenaars van een horeca-, delicatesse- of retailzaak, … die op zoek zijn naar ambachtelijk, natuurlijk en/of lokaal lekkers. Maar het is ook wel best leuk en interessant voor wie dat niet is. De filmpjes geven een korte blik achter de schermen en laten vooral ook zien wat de verschillende bedrijven als belangrijk beschouwen, wat ze als hun eigenheid zien. Want ja, in zo’n pitch moet je echt in heel weinig tijd de essentie van de zaak kunnen overbrengen en de andere kunnen kapteren … nieuwsgierig wie het lukt jou te boeien? Neem een kijkje op www.smaakmarkt.eu

Hierbij alvast een voorproevertje: