Yannick de Cocqueau
Horeca Technical Services
Kwaliteit over de hele keten!
Je kunt als brouwer de beste ingrediënten gebruiken, zo nauwkeurig mogelijk werken en al je liefde in jouw product steken, als de cafébaas niet van wanten weet of niet al te veel aandacht besteedt aan het schenken van jouw kindje, kan het nog stevig mis lopen met de ervaring van jouw consumenten. De kwaliteit van een bier dient zorg en aandacht te krijgen tijdens de hele weg die het doorloopt. Brouwers zijn daar meer en meer van bewust en dat nu ook de grootste speler hier extra op gaat inzetten kunnen we enkel toejuichen.

Met de nieuwe campagne ‘Volharding in elke druppel’ wil Jupiler haar kwaliteitsstandaard benadrukken. AB InBev beschikt met haar Horeca Technical Services (HTS) al langer over een dienst die de horeca uitbater bijstaat in het leveren van vakmanschap en service. Naast een technische ondersteuning die onder andere voorziet in een kwalitatieve tapinstallatie, het reinigen en herstellen van de diverse onderdelen, etc., omvat het programma ook training en opleiding om de horeca uitbaters wegwijs te maken in hoe ze zelf ook hun rol in het kwaliteitsproces kunnen spelen. De hygiëne achter de toog, het regelmatig spoelen van de leidingen, het correct opslaan van het bier en het volgens de regels van de kunst schenken. Het is een ‘mentaliteit’ die moet worden aangenomen en dat kun je moeilijker ‘opleggen’. De horeca uitbater moet er zelf de meerwaarde van gaan inzien. Goed bier zorgt voor extra klanten, zo eenvoudig is het.

Horeca uitbaters die getraind zijn door HTS, een onderhoudsabonnement hebben en deze beste praktijken ook toepassen krijgen een HTS kwaliteitscertificaat en een sticker met het kwaliteitslabel om aan de deur te bevestigen. Consumenten moeten weten dat een Jupiler café met HTS label garant staat voor een optimale smaakbeleving. Hier krijg je een pintje zoals de brouwer die ook bedoeld heeft.