Luc De Raedemaeker
1 ploeg, 11 miljoen Jupiler drinkers
Allemaal samen
auto-2
Het Jupiler bier zal tijdens het EK twee maanden lang letterlijk rood kleuren. Een schitterende campagne van AB InBev, met een vette knipoog, maar de weinig succesvolle en paternalistische campagne van onze overheid. Dan liever deze 'We're All Red Inside' campagne. Onze collega Ben Vinken noemde de opzet "het meest geniale marketing idee in jaren". We delen volmondig zijn mening. De brouwerij en belangrijk supporter van de Rode Duivels verandert de kleur van het bier zelf. Gedurende twee maanden kleurt een limited edition van Jupiler, net zoals de Rode Duivels en heel het land, rood binnenin.

Dankzij innovatieve brouwtechnieken verandert enkel de kleur terwijl exact dezelfde smaak gegarandeerd blijft. De speciale EK-editie Jupiler Red is vanaf 17 mei verkrijgbaar in de winkels en de horeca. Deze stunt kadert in een groots opgezette supporterscampagne die de supporters voor de Rode Duivels wil verenigen, covid-proof, tijdens het EK voetbal. Jupiler en de Koninklijke Belgische Voetbalbond zijn al meer dan 30 jaar partners en stellen vandaag de campagne en het rode bier officieel voor tijdens een persconferentie vanuit het Koning Boudewijnstadion.

Als het merk dat supporters verenigt, willen we alle Belgen inspireren om samen te supporteren voor het nationaal elftal. We zijn meer dan ooit toe aan dit vooruitzicht om samen de overwinningen van de Rode Duivels te vieren, op een veilige manier, in ons geliefde café of thuis met familie en vrienden. De nakende heropening van de horeca én de zomerdagen maken dit alles extra feestelijk. En daar willen we ons steentje toe bijdragen,” vertelt Amaury Hayois.

De titel is van ons, daar twijfelt geen kat aan.