
Eens per maand organiseren ze een openbare en interactieve brouwsessie om het brouwproces uit te leggen en om de creatieve kant van de bierproductie te tonen. Ze maken van deze gelegenheid eveneens gebruik om regelmatig hun installaties te delen met vakmannen en ontwerpers van her en der. Ondanks het feit dat ze geen verkooppunt hebben en enkel en alleen communiceren via internet en sociale media, hebben ze heel wat succes en is de vraag groter dan het aanbod. “We staan er enorm van versteld en zijn ook blij om te zien dat onze klanten van alle uithoeken van België naar hier komen om onze producten te kopen,” vertelde Pierre Delabie ons, verantwoordelijke van de VZW. “We zijn overigens momenteel aan het nadenken over de toekomst van l’Art d’en Brasser. We willen natuurlijk het creatieve en educatieve aspect van onze productie behouden, maar de huidige volumes die we brouwen zijn niet voldoende om er van te gaan leven.”
Een van de brouwerij haar bieren heet ‘La Lunatique’, die – zoals de naam in het Frans reeds doet vermoeden – bij elk brouwsel verandert en evolueert. Zo zijn er al verschillende versies van geweest met cuberdon-, druivensap- of peperkoeksmaak. Enkele andere bieren van hen zijn onder andere ‘La Belle de Noël’, ‘La Belle de Saison’ of ‘La Fougueuse’, een amberbier met de smaak van Luikse stroop. De mooie aanwezigheid van mout, de vrijwillige afwezigheid van te uitgesproken of bittere hoppen en een creatieve toets zorgen ervoor dat het gamma origineel, afwisselend, authentiek en kwalitatief is.