
Passie voor design
Duvel Moortgat heeft zijn passie voor design, hedendaagse kunst en architectuur nooit onder stoelen of banken gestoken. De brouwerij zette in het verleden al partnerships op met kunstencentra en musea zoals het S.M.A.K en WIELS en de Biënnales van Venetië en Lyon en kan terugblikken op geslaagde samenwerkingen met kunstenaars, artiesten en chefs. Al meer dan tien jaar geeft Duvel zijn iconische glas als blanco canvas aan talloze nationale en internationale artiesten : Van Arne Quinze over Denis Meyers en Morrison Schiffmacher tot Daan. Met de Duvel Design Collection illustreert Duvel letterlijk de passie voor goede smaak.
Belgische iconen verenigd
Deze keer nam Duvelfan Felix De Laet (28) het Duvelglas onder handen. Het Brusselse multitalent Lost Frequencies brak in 2014 internationaal door met ‘Are You With Me’. Sindsdien volgde de wereldhits zich in een razendsnel tempo op en kan Lost Frequencies rekenen op liefst 25 miljoen maandelijkse luisteraard op Spotify, meer dan 4 miljard streams en speelt ie van Ibiza over Tokio en Rio de Janeiro tot in de grootste concertzalen van ons land. Bovendien blijkt Felix óók nog eens Duvelfan te zijn.
“Toen ik de vraag kreeg om een Duvelglas te designen, heb ik geen moment getwijfeld. Ik reis de wereld rond met mijn muziek en ben soms lang van huis, maar gelukkig kennen ze Duvel overal ter wereld en zo is het altijd en overal een beetje thuiskomen.” De tekeningen op het glas – dat trouwens licht geeft in het donker – weerspiegelen het leven van Lost Frequencies: een boeiend tourleven met optredens over heel de wereld, tot ontspannen op een wakeboard en muziek maken. Het werd dus een eigenzinnig maar vooral een persoonlijk design met een leuke “glow in the dark” touch, een ode aan de nachtraaf.